V článku Jak používám email jsem popsal jak používám email soukromě. Teď Vám ukážu jak jej používám ve firmě. Používám 2 domény: sl.com pro primární emaily (na Google Workspace) a sl.io pro méně důležité účty (Poste.io na svém serveru). Více jsem o tom psal v článku Jak ušetřit za emaily na Google. Zde pro zjednodušení používám ukázky jen s sl.com.

Lidé

Klíčoví lidé (C level, foundeři, ...) mají veřejný email pouze jméno, ostatní jméno a příjmení. Tento veřejný email má někdo (například já) napojený do Pipedrive, což je CRM a k emailu má přístup asistentka, sales, atd. Tento email má jen ten, kdo potřebuje veřejně komunikovat za firmu.

Jinak každý člen teamu (zaměstnanec) má krátký email jp@... nebo jpr@... pokud nastal konflikt. Tyto emaily jsou pro vnitřní používání, registraci firemních služeb, atd. Jsou osobní a nikdo je mezi sebou nesdílí. Pokud se dává email klientům nebo ven, tak v té první formě.

Web, produkty a služby

Dělám různé věci, nabízím různé produkty a služby, a o každou se stará někdo jiný nebo jiný team. Každý produkt, na kterém spolupracuje více lidí má svůj emailový účet, tak aby měli všichni přehled o tom, co je v jakém stavu. Některé z těchto účtů jsou také v Pipedrive.

Monitoring

Jsme IT & DevOps firma, máme na starosti produkční systémy naše i klientů. Proto máme celkem hezky vyřešené emaily v monitoring systému.

  • [email protected] - Monitoring kritických produkčních systému
  • mon-infra@..., mon-app1@..., mon-client1@... - Monitoring emaily pro různé teamy
  • [email protected] - Archiv pro všechny monitoring eventy (forward z ostatních monitoring účtů)

Support

Monitoring emaily generuje monitoring, support emaily chodí od lidí. Support emaily pouze přeposíláme do Zendesku, kde je spravujeme.

Accounts

Pokud potřebujeme registrovat globálně nějakou službu jako je AWS, Twitter nebo Cloudflare, registrujeme to na accounts...

  • [email protected] - Email pro registraci různých služeb
  • accounts-aws@..., accounts-twitter@... - Email pro konkrétní důležitou službu, například AWS, Twitteru

Máme jeden globální [email protected] kam registrujeme všechny služby, ke kterým může mít přístup operations team (COO + asistentka).

Pro služby kde to není možné, například Cloudflare (domény), AWS (kritická infrastruktura), vytváříme vlastní accounts-...@... a směřujeme to ke konkrétním lidem. Například AWS na CEO + CTO, Twitter na C level a team marketingu.

Client's Accounts

Pokud potřebuji pro některého klienta založit účet na nějaké službě, například Cloudflare, vytvořím pro to speciální email účet.

Maildev

Stejně jako používám soukromý Maildev, mám nastavený i firemní na doméně all.os.com, který zahrnuje emaily *@all.sl.com ([email protected], [email protected], ...).

Ondřej Šika

Jsem freelance DevOps konzultant a lektor. Zlepšuji práci vývojářských týmu zaváděním efektivních procesů ve vývoji. Naučím Vás používat prověřené nástroje a technologie, které povedou k rychlejšímu vývoji a bezpečnějšímu provozu vašeho software.