V článku Jak používám email jsem popsal jak používám email soukromě. Teď Vám ukážu jak jej používám ve firmě.
Používám 2 domény: sl.com
pro primární emaily (na Google Workspace) a sl.io
pro méně důležité účty (Poste.io na svém serveru). Více jsem o tom psal v článku Jak ušetřit za emaily na Google. Zde pro zjednodušení používám ukázky jen s sl.com
.
Lidé
ondrej@sl.com
- Veřejný email core lidí (komunikace se zákazníky, ...). Některé jsou napojené do Pipedrive.joedoe@sl.com
- Veřejný email ostatních kolegůos@sl.com
- Interní email (komunikace interně v teamu)
Klíčoví lidé (C level, foundeři, ...) mají veřejný email pouze jméno, ostatní jméno a příjmení. Tento veřejný email má někdo (například já) napojený do Pipedrive, což je CRM a k emailu má přístup asistentka, sales, atd. Tento email má jen ten, kdo potřebuje veřejně komunikovat za firmu.
Jinak každý člen teamu (zaměstnanec) má krátký email jp@...
nebo jpr@...
pokud nastal konflikt. Tyto emaily jsou pro vnitřní používání, registraci firemních služeb, atd. Jsou osobní a nikdo je mezi sebou nesdílí. Pokud se dává email klientům nebo ven, tak v té první formě.
Web, produkty a služby
Dělám různé věci, nabízím různé produkty a služby, a o každou se stará někdo jiný nebo jiný team. Každý produkt, na kterém spolupracuje více lidí má svůj emailový účet, tak aby měli všichni přehled o tom, co je v jakém stavu. Některé z těchto účtů jsou také v Pipedrive.
hello@sl.com
- Generický email, který je na webu. Líbí se mi to více nežinfo@sl.com
training@sl.com
- Velká část mého byznysu jsou školení, věci kolem nich chci řešit na jednom místěsales@sl.com
- Sales email, který je napojený do Pipedrivecommunity@sl.com
- Účet pro komunikaci kolem meetupů a konferencí které pořádáme
Monitoring
Jsme IT & DevOps firma, máme na starosti produkční systémy naše i klientů. Proto máme celkem hezky vyřešené emaily v monitoring systému.
mon@sl.com
- Monitoring kritických produkčních systémumon-infra@...
,mon-app1@...
,mon-client1@...
- Monitoring emaily pro různé teamymon-all@sl.com
- Archiv pro všechny monitoring eventy (forward z ostatních monitoring účtů)
Support
Monitoring emaily generuje monitoring, support emaily chodí od lidí. Support emaily pouze přeposíláme do Zendesku, kde je spravujeme.
support@sl.com
- Hromadný support email, který směřuje do Zendeskujoe-support@sl.com
- Joe's email pro support systém u klientů. Typicky jen alias k internímu emailu.
Accounts
Pokud potřebujeme registrovat globálně nějakou službu jako je AWS, Twitter nebo Cloudflare, registrujeme to na accounts...
accounts@sl.com
- Email pro registraci různých služebaccounts-aws@...
,accounts-twitter@...
- Email pro konkrétní důležitou službu, například AWS, Twitteru
Máme jeden globální accounts@sl.com
kam registrujeme všechny služby, ke kterým může mít přístup operations team (COO + asistentka).
Pro služby kde to není možné, například Cloudflare (domény), AWS (kritická infrastruktura), vytváříme vlastní accounts-...@...
a směřujeme to ke konkrétním lidem. Například AWS na CEO + CTO, Twitter na C level a team marketingu.
Client's Accounts
Pokud potřebuji pro některého klienta založit účet na nějaké službě, například Cloudflare, vytvořím pro to speciální email účet.
accounts-client1-aws@sl.com
- Email pro klientovo AWS
Maildev
Stejně jako používám soukromý Maildev, mám nastavený i firemní na doméně all.os.com
, který zahrnuje emaily *@all.sl.com
(foo@all.sl.com
, bar@all.sl.com
, ...).
Ondřej Šika
Jsem freelance DevOps konzultant a lektor. Zlepšuji práci vývojářských týmu zaváděním efektivních procesů ve vývoji. Naučím Vás používat prověřené nástroje a technologie, které povedou k rychlejšímu vývoji a bezpečnějšímu provozu vašeho software.